Totaal aantal bezoekers

vrijdag 15 juni 2012

Maaien buitengebied

Ik fietste net langs de Googweg om even te gaan kijken of ik de maaiers van het buitengebied al aan zag komen.... de Googweg zelf is ook net vanochtend gemaaid en tot mijn verbazing vond ik dit onverwachte en interessante slachtoffer van de maaimachine in de berm liggen.
Een Amerikaanse rode rivierkreeft!
Ik ben achter de naam gekomen via bovenstaande website en ga 'm ook aan ze doorgeven . Het schijnt op sommige plekken in Nederland echt een plaag te worden, ze eten alles op...
In Scandinaviƫ weten ze er wel raad mee, daar is het echt een delicatesse.

Maar ik ging eigenlijk kijken of de maaimachines al in aantocht waren, deze week zou het buitengebied van Muiderberg gemaaid worden maar de aannemer heeft wat vertraging opgelopen.
Nadat vorige week de meeste bamboestokken van onze markeringen waren gestolen hebben we ze er gisterenochtend in alle vroegte weer neergezet. Nadat ze in Muiden gemaaid hebben is het maaibedrijf vanmiddag op de Zuidpolderweg begonnen en daar staan 10-tallen orchideeƫn. We hebben voor daar afgesproken dat ze maar 1 meter naast het fietspad aan de waterkant maaien, zo blijven ze tenminste allemaal gespaard.
Ik ga er zo weer even heen om te kijken of het goed gaat.

orchidee

wegdistel

orchidee

campanula

knoopkruid


Geen opmerkingen: